Kundetyperådgivning hos certificeret specialist
Emotionelle Kundetyper® er en forskningsbaseret, praktisk og jordnær ramme, som I kan bruge til at fremkalde et specifikt indkøbshumør hos jeres potentielle kunder.
I stedet for at skulle bekymre jer over, om I skal gå den ene eller den anden vej, bliver I med valget af én kundetype i stand til at målrette og effektivisere jeres markedsføringsindsatser.
I får fuldstændig håndgribelige anbefalinger og konkrete eksempler på, hvordan I tiltrækker flere loyale og tilfredse kunder.
Hvordan I får det?
Med en kundetyperådgivning på omkring 2 timer kan I få svaret på hvilken kundetype, der er det fornuftige valg for jeres virksomhed - og herefter kan arbejdet med at tilpasse jeres markedsføring gå i gang.
Når vi som forbrugere overvejer et køb kommer vi i ét særligt indkøbshumør:
Vi søger enten stimuli, omsorg, kontrol eller tryghed. Finder vi en virksomhed og et produkt, der giver os dette, så får vi en god mavefornemmelse, der giver os lyst til at købe.
Valget af én kundetype, som hver især repræsenterer et indkøbshumør, handler om at tilrettelægge sin virksomhed til den kundetype, som man ønsker skal handle hos en.
Jo mere gennemført en virksomhed taler til lige præcis forbrugerens emotioner og identitetfortælling, jo mere overbevisende vil personen blive om, at et køb hos virksomheden er det rigtige at gøre.
Valget af en kundetype og tilpasning af virksomhedens markedsføring hertil skaber kunder, som er tilfredse, fordi de har fået det de søgte, og som kommer igen, fordi de ved hvad virksomheden står for.
Et håndgribelig værktøj, der omsætter strategi til praksis
— At kommunikere til de forkerte
— At være tilstede på de forkerte platforme
— Dialoger om hvilken retning, der er den rigtige
— Frygten for om det I gør er godt nok
— Unødvendigt overarbejde
Når I vælger kundetype får I en konkret ramme, som I kan lave jeres markedsføring indenfor, der indeholder helt specifikke råd til blandt andet valg af kanaler, farver og ord.
RØD KUNDETYPE
Ønsker at blive stimuleret og ser sig selv som værende en first-mover, moderne og anderledes.
I et rødt indkøbshumør søger vi virksomheder og produkter, som vi aldrig har prøvet før.
BLÅ KUNDETYPE
Ønsker at skabe resultater og ser sig selv som værende flittig og kvalitetsbevist.
I et blåt indkøbshumør søger vi virksomheder og produkter, som kan gøre os bedre og effektive.
GUL KUNDETYPE
Ønsker at give omsorg og ser sig selv som værende et godt menneske, der passer på sig selv, andre og verden.
I et gult indkøbshumør søger vi autentiske virksomheder og produkter, som skaber balance.
GRØN KUNDETYPE
Ønsker at opnå tryghed og ser sig selv som værende god og stabil, en person andre kan stole på.
I et grøn indkøbshumør søger vi fornuftige virksomheder og produkter, der har styr på tingene.
For at kunne arbejde med Emotionelle Kundetyper, skal I have valgt én af de fire - det kan jeg hjælpe med.
Jeres kunder ved præcis, hvad de køber og bliver mere tilfredse
I sparer tid på overvejelser og diskussioner om retning
I kan arbejde langt mere effektivt, fordi I har en håndgribelig ramme
Jeres markedsføring bliver både mere målrettet og mere effektiv
I sparer penge på investeringer, som ikke giver værdi
I tager kontrollen over, hvilken type kunder I får flest af
FRA 2.000 DKK
En Kundetyperådgivning varer typisk 2 timer og giver jer helt konkret svar på hvem jeres kundetype er.
Med valg af kundetype får I et solidt fundament for jeres fremtidige markedsføring, så I ikke behøver at bekymre jer for, om I gør det rigtige.
Online rådgivning:
2.000 DKK
Fysisk rådgivning
2.000 DKK + transport
Helt konkret får I
— Introduktion til Kundetyper
— 2 timers rådgivningsmøde
— Op til 4 mødedeltagere
— Jeres ideelle kundetype
Efter rådgivningen kan I
Enten selv eller i samarbejde med konsulenter, såsom mig, målrette jeres markedsføring til jeres kundetype
FRA 5.000 DKK
Potentialerapporten er en fuld status over, i hvor høj grad I formår at tale ind i jeres valgte kundetypes indkøbshumør.
Med en gennemarbejdet rapport får I at vide hvilke markedsførings-indsater, der helt specifikt fungerer og ikke fungerer for jeres virksomhed.
Prisen afhænger af hvor mange kanaler I er til stede på, eksisterende aktiviteter og konkretisering af forbedringer.
Helt konkret får I
— Præsentation af alle virksomhedens aktiviteter set i forhold til jeres kundetype
— Håndgribelige bud på forbedringer
Efter rådgivningen kan I
Enten selv eller i samarbejde med konsulenter, såsom mig, forbedre jeres markedsføring til jeres kundetype
FRA 2.000 DKK
Et oplæg er for virksomheder, ledergrupper, netværksgrupper og organisationer, som gerne vil vide mere Emotionelle Kundetyper.
Med et oplæg kan I blive inspireret til at arbejde videre med metoden selv eller skabe konsensus om et videre forløb hos mig.
Prisen afhænger af oplæggets formål, længde og i hvor høj grad det skal tilpasses deltagerne.
Helt konkret får I
— Introduktion til Kundetyper
— Hvilke problematikker løses
— Slides til alle deltagere
— Spørgsmålsrunde
Efter rådgivningen kan
Deltagere selv lære mere om metoden via relevante links eller en konsulent
Ønsker I efter eksekvering af kundetyperådning, potentialerapport eller oplæg at booke mig til at forbedre jeres markedsføring, tilbyder jeg 10% på mine ydelser. Tilbuddet gælder i 3 måneder efter eksekvering.
For at kunne udvikle en potentialerapport kræver det at jeres virksomhed får en kundetyperådgivning eller allerede har valgt en kundetype.
Jeg prioriterer at hjælpe faste kunder med deres opgaver, og derfor har jeg typisk en ventetid på 4-6 uger på enkeltstående opgaver.
Ved opstart af et fast samarbejde tilbyder jeg kundetyperådgivning og potentialerapporten som en del af pakken. Læs mere her
Bemærk at alle mine priser er eksklusiv moms og angivet i danske kroner
Uforpligtende samtale
Er I i tvivl om Emotionelle Kundetyper er noget for jer? Så tager jeg gerne en kort uforpligtende samtale over telefon, så I kan høre mere.
Kundetypelicens
Med en licens hos Institut for Kundetyper kan marketing-professionelle få fuld adgang til hele databasen for alle fire kundetyper og adgang til de nyeste opdateringer
Podcasten om Kundetyper
Institut for Kundetyper har lavet en række relevante afsnit på 15-30 minutter om hvad Kundetyper er og hvordan de forskellige kundetyper opfører sig.
Find den hvor du normalt lytter til podcasts.
Grundkursus
Dybdegående indsigt i jeres kundetype med praktiske handlinger
Kundetype lommebogen
Med lommebogen får I en grundig introduktion til hvad Emotionelle Kundetyper er og indblik i hvad der kan gå galt, når I ikke har valgt én kundetype.
Uddannelse til ansatte
Til ansatte i en virksomhed tilbyder Institut for Kundetyper en dybdegående uddannelse, der giver lov til at rådgive, undervise og anvende metoden.
I denne sektion benytter jeg affiliate links. Det vil sige, at jeg tjener en procentdel af salget hos Institut for Kundetyper A/S, hvis I vælger at købe et produkt via et af de ovenstående links.
Mit navn er Maja og jeg hjælper jer med at finde jeres kundetype, så I kan være sikre på at ramme de rigtige - og få både tilfreds og loyale kunder.
Som certificeret kundetypeuddanet fra marts 2024 hjælper jeg små og mellemstore virksomhed med at nå deres mål ved at lave håndgribelig markedsføring, der faktisk virker.
Jeg har arbejdet med mange forskellige virksomheder, markedsføringsteknikker og rebrandinger igennem årene og Emotionelle Kundetyper metoden er ikke bare det værktøj, jeg har arbejdet med som har været mest overskueligt og tidssparende - det er også det, som har givet de bedste resultater.
Som ekstern marketingkonsulent hjælper jeg små og mellemstore virksomheder i livsstilbranchen med at få styr på deres markedsføring, uden at de skal fastansætte en medarbejder.
Jeg tilbyder en skræddersyet løsning, hvor I kan booke mig ind i præcis det antal timer, der giver mening for jer, til at udføre præcis de opgaver, som I har brug for hjælp til.
© 2024 M CONSULTING CVR 41986751